Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. Har du något annat du undrar över är du givetvis välkommen att kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se!

Beställning

Kan jag välja en annan leveransadress än min egen?

Ja, du har möjligheten att välja leveransadress i kassan när du gör beställningen.

Får jag avbeställa min order om jag ångrar mig?

Om din order ännu inte är packad och skickad kan du avbeställa den. Vi packar och postar ordrar dagligen, och då vi endast nås via epost ber vi dig att maila oss omgående för att göra en avbeställning. Alternativt så kan du returnera beställningen till oss efter att du mottagit den.

Kan jag ändra något i min order efter att jag har beställt?

Om din order ännu inte är packad och skickad kan du ändra den. Vi packar och postar ordrar dagligen, och då vi endast nås via epost ber vi dig att maila oss omgående för att göra en ändring.

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, för närvarande levererar vi på PhoneCompany.se tyvärr endast inom Sveriges gränser.

Hur använder jag en rabattkod?

I varukorgen kan du skriva in din rabattkod i fältet “Rabattkod” nederst på sidan och därefter klicka på “Använd rabattkod” för att aktivera den.

Jag glömde bort att använda min rabattkod, vad gör jag?

Om du glömt bort att använda din rabattkod måste vi be dig att spara den till ett framtida köp då vi tyvärr ej kan aktivera den i efterhand.

Vad gör jag om jag av misstag har skrivit in fel adress?

Maila oss omgående om du märker att du angivit fel adress, om din order ännu inte är skickad kan vi byta till rätt adress. Om paketet skickas med fel uppgifter kan vi inte skicka ut produkterna på nytt förrns det första paketet har returnerats till oss

BETALNING

Hur kan jag betala för min beställning?

Hos PhoneCompany.se kan du betala med Kort, Faktura och Swish.

Hur får jag min faktura?

Har du valt att handla på faktura får du din faktura skickad direkt på den e-postadress du har angett vid beställning.

Vad gör jag om jag av misstag har raderat min faktura/inte fått min faktura?

Vänligen kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se, så skickar vi en ny faktura till dig via epost.

LEVERANS

Kan ni skicka mitt paket så att jag får det med posten i morgon?

Vi postar ordrar varje dag (helgfria vardagar). Vi kan dock inte garantera någon specifik leveranstid, men Postnord utlovar leverans inom 1–3 vardagar.

Kan jag följa min order online?

För närvarande kan du tyvärr inte följa din order online. I framtiden kommer du tillsammans med orderbekräftelsen som du får via e-post hitta en länk för att spåra din försändelse direkt på PhoneCompany.se.

Vem levererar varorna?

Alla våra försändelser hanteras i dagsläget av Postnord.

Vad gör jag om paketet är skickat, men posten inte har det?

Vänligen kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se och uppge ditt ordernummer så undersöker vi vad som hänt och kan efterlysa paketet hos posten.

Vad gör jag om jag inte har fått en avisering från posten?

Om du inte har fått någon avisering via sms eller mejl från Posten och inte har mottagit din beställning ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se och uppge ordernummer. Om du via spårningen kan se att paketet ligger på utlämningsstället kan du hämta ut paketet genom att uppge kollinumret på utlämningsstället.

REKLAMATION

Vad ska jag göra om jag har en reklamation på en vara som är defekt inom garantiperioden?

Kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se. Uppge ordernumret vid kontakt med kundtjänst så kan vi enklare hitta den bästa lösningen för dig!

Vad gör jag om jag har tagit emot en defekt vara?

Kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se. Uppge ordernumret vid kontakt med kundtjänst så kan vi enklare hitta den bästa lösningen för dig!

Hur lång är garantitiden?

Garantitiden varierar från produkt till produkt, därför ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se vid ett eventuellt reklamationsärende. Uppge ordernumret vid kontakt med kundtjänst så kan vi enklare hitta den bästa lösningen för dig!

RETUR

Jag har ångrat min order/Jag har ångrat köpet av en produkt i min order. Hur returnerar jag produkten?

Vänligen kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se och uppge ditt ordernummer. Du kommer därefter att få en adress för att skicka tillbaka varan/varorna. Kom även ihåg att märka returen med ditt ordernummer för att slippa en lång hanteringstid för återbetalningen. Du kommer att bli återbetalad genom samma betalningsmetod som du använt vid köpet.

Jag har returnerat en vara, ska jag betala fakturan?

Om du har valt att betala med faktura behöver du kontakta oss innan du sänder varan i retur så att vi kan förlänga fakturans sista betalningsdag. Om du returnerar hela ordern makulerar vi fakturan när paketet är åter hos oss. Har du returnerat delar av ordern krediterar vi den delen av fakturan när vi har varan i retur och du betalar kvarstående belopp för produkterna du valt att behålla.

Jag har returnerat ett paket/en vara, när får jag pengarna tillbaka?

Från det att vi mottagit paketet tar det ca en vecka innan återbetalningen är dig tillhanda.

Jag vill gärna byta till en annan storlek eller färg, hur gör jag?

För att byta till en annan storlek eller färg behöver du returnera din vara och därefter beställa den nya produkten på nytt. Vänligen kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se så hjälper vi dig.

ÖVRIGA FRÅGOR

Vilka står bakom PhoneCompany.se?

PhoneCompany.se drivs av
Nordic Online Sales AB (org nr. 559098-7318)
Rosstorpsvägen 30
63353 Eskilstuna
Sverige

Hur snabbt svarar ni på mitt mail?

Vi försöker att svara på alla mail inom 24 timmar under helgfria vardagar. Ibland har vi hög belastning och svar kan då tyvärr dröja ytterligare.

Kan jag ta reda på om en vara snart kommer att finnas i lager igen?

Under alla slutsålda produkter kan du skriva din e-postadress för att få ett mail så snart varan finns i lager igen. Ska du använda varan inom en viss tid, kan du alltid kontakta oss på kundtjanst@phonecompany.se för att få ett beräknat leveransdatum.

Hur avanmäler jag mig från ert nyhetsbrev?

I slutet av nyhetsbrevet finns en länk där du kan göra en avanmälan från våra nyhetsbrev.